Dag 8

 
För att inte lämna banan totalt här kör jag bara på med min 30-dagars utaming. Vilket såklart redan har tagit längre tid än 30 dagar. Jag är nu på dag 8, en vecka klarade jag alltså innan jag tappade fokus och glömde bort att uppdatera. Men vi glömmer det och blickar framåt. 
 
Dag 8 alltså: Mål på kort sikt denna månad och varför? 
 
- Det känns ganska perfekt att börja med just denna. Jag behöver sätta upp lite kortsiktiga mål för mig själv, så varför inte börja på en gång. Jag går ständigt runt och tänker att jag ska göra det ena och det andra, men det blir sällan av. Nu har jag ju chansen att verkligen försöka hålla mig till dessa mål och förhoppningsvis få en chans att förverkliga dem. 
 
En vecka har redan passerat på denna månad, och jag har inte gjort så mycket under den tiden kan jag ärligt säga. Ett mål jag satte upp för länge sedan var att nå en viss vikt inför min födelsedag. Jag fyller år den 4:e augusti - i skrivande stund vet jag inte exakt hur mycket jag väger och jag är helt ärligt livrädd för att väga mig. Min vikt och att få siffrorna sådär svart på vitt är så kombinerat med ångest och nedstämdhet för mig. Får jag inte den siffra jag hoppats på, eller om den gud förbjude är högre än vad jag väntat mig så vänds min värld uppochner. Det är svårt att förklara, men jag blir ledsen och känner mig värdelös. Trots detta fortsätter jag såhär. Nu tänker jag sätta upp ett mål helt i blindo och säga att när jag fyller år, om 27 dagar, vilket är ca 4 veckor, så ska jag väga... 61 kg. Tror ni det går? 
 
En månad är ganska lång tid ändå. Så vi fortsätter. Eftersom jag så gärna vill komma framåt med min bok, så tänker jag även inkludera den i mina mål. Att kräva av mig själv att den ska bli klar är ju inte ett särskilt kortsiktigt mål och det är att kräva för mycket av mig själv. Men jag kan lova mig själv att skriva klart minst 10 kapitel av boken på den tiden. Det känns inte lika orimligt om jag ska vara ärlig. Jag har alltså skrivit den från början till slut redan, byggt upp min story så som jag vill ha den. Det jag gör nu är att jag läser igenom hela boken igen, går in och ändrar och förbättrar. Jag vet inte exakt vart jag är i den nu, någonstans på mitten tror jag. Att redigera 10 kapitel på en månad ska jag klara av. Så länge jag planerar in när jag ska skriva och verkligen avsätter tid för just detta. 
 
Jag kommer inte på fler grejer. Men det är i alla fall två mål. Det är bara att börja kriga för att komma dit nu. 
  • Väga 61 kg den 4:e augusti 
  • Ha skrivit klart 10 kapitel av boken den 8:e augusti