Dag 6

 
Dag 6: En förebild/person du ser upp till 
 
 
Det var verkligen på håret här att jag inte hann lägga upp den sjätte dagen i utmaningen innan klockan passerar tolv och vi går in på den officiellt sjunde dagen i min utmaning här. 
 
Idag ska jag alltså berätta om förebild jag har, eller person jag ser upp till. Det är ju väldigt svårt tycker jag. Även om jag inte har någon direkt förebild, men det finns ju många personer jag ser upp till i livet. Till exempel mina kollegor/vänner: Lena, Annette, Helene och Bella. Det lilla gänger som jag var i Turkiet med i höstas. De ser jag upp till på många sätt. Lena för att hon är så fantastisk och tar hand om mig lite, hon är som en extramamma för mig här i Stockholm. Jag vet, jag är 22 år, men ibland behöver även en 22-åring sin mamma, och när min är 3 timmar bort har jag Lena som alltid stöttar, lyssnar och pushar. Även Helene har en liknande roll, hon lyssnar alltid och kommer med goda råd när jag behöver det. Annette och Bella är fantstiska på samma sätt, vi ställer upp för varandra och har alltid roligt tillsammans, alla fem. Annette ser jag upp till också för att hon är en sådan stark och självständig individ och kvinna. Hon kämpar för sig själv, jobbar hårt och står för vad hon tycker. Arbetsmässigt har jag lärt mig massor av henne, ingen har en arbetsmoral som Annette. 
 
 
Sedan kan man väl komma på andra förebilder, på andra sätt. Jag tycker om att skriva till exempel, och skulle ju vilja att det jag skriver blir publicerat. Jag vill skriva böcker alltså, och en författare som jag själv läser nästan allt av är Katerina Janoush. Kan man säga att det är en förebild för det jag vill göra? Hon skriver och ger ut fantastiska böcker som jag fängslas av och sträckläser. Det vill jag att folk ska göra den dagen jag blir publicerad också. När det nu blir... 
Kanske kommer det en dag då mina böcker ligger på någons köksbord, jag hoppas, och kommer jobba stenhårt för att det ska bli så.