Dagens punkter

Förutom det uppenbara då att jobba, för det gör jag ju varje dag, så har jag två andra punkter för dagen. 
 
 
HLR-utbildning
Jajamän! Det är dags för mig att vid 22 års ålder lära mig rädda liv. Man tycker att jag borde kunna detta, jag skulle säkert kunna göra någonting om akut uppstår. Vi har ju haft HLR både i högstadiet och gymnasiet. Men det var ju ett par år sedan och jag kan inte påstå att den då skoltrötta Ida lyssnade eller gav all sin uppmärksamhet och energi till att faktiskt lära sig någonting. Jag vill minnas att när jag fick frågan hur man skulle göra de där kompressionerna svarade jag: "Tills det klickar..." Eh va? Jo för det klickade ju på dockan vi testade på. I gymnasiet var jag mest trött på allt och brydde mig inte om betyg eller någonting. Jag får se till att vara mer närvarande idag, och faktiskt lyssna på vad som sägs. Händer det någonting med en gäst eller så när jag jobbar så är det ju ett ganska stort ansvar man har för att kunna rädda liv. 
 
Senare ikväll ska jag (förhoppningsvis) träffa A och dricka vin. Det lät som att det var planen sist vi pratade med varandra i alla fall, vilket var igår. Imorgon börjar jag inte förrän vid 15 så det passar mig perfekt. Är dessutom ledig på fredag. Så hela den här dagen känns toppenbra. 
 
Dock är det så typiskt mig, när A föreslog att vi kunde vara hemma hos honom (eller om jag ville att han skulle komma till mig) så tyckte jag att hans ställe lät bättre. Han har balkong, det har inte jag... Hur som helst, så föreslår jag att jag tar med mig vin hem till honom, jag har två flaskor hemma som vill drickas upp i gott sällskap, men det är klart att jag glömmer dem hemma. HLR utbildningen slutar ganska sent, eller vid 19.30, nu vet jag inte vilken tid A är hemma, men jag hade först tänkt åka direkt till honom. Nu får jag väl ta en sväng hem till Högdalen först antar jag. Eller så får han bara komma hem till mig, funkar ju det med. Enda nackdelen är ju just att han har lite fler saker som inte jag har. Inte bara balkongen då, A har en soffa också att hänga i. Jag måste fortfarande skaffa en soffa. 
 
Men det var lite krasst hur min dag kommer se ut. I bästa fall alltså.