Morgonen på jobbet

 
Jag är lite seg på morgonen, och tar gärna de där extra minuterna i sängen och ligger kvar så länge jag kan. Därför gör jag nästan allt mitt morgonbestyr på jobbet. Håret fixade jag hemma imorse, vilket var helt värdelöst för jag sätter ändå upp det när jag kommer fram. 
 
Idag började jag alltså 06:50, och det är så skönt att komma fram till jobbet och ha några minuter för sig sjäv innan man börjar jobba. Dricka morgonkaffet och sminka sig lite, ofta gör jag det ganska snabbt, jag klämmer in mig på den pyttelilla toaletten vi har i receptionen och så får nattpersonalen pladdra på om vad som hänt under natten. 
 
Frukosten då? Dagens viktigaste mål... Ofta har jag förberett det kvällen innan och tar med mig till jobbet. Men jag är aldrig hungrig eller sugen så tidigt på morgonen, försöker helst undvika att äta det första jag gör också. Min mage blir lite knasig när jag börjar stoppa i mig mat innan huvudet och kroppen ens är med i matchen. Ibland kan det räcka med att gå ner till Annette, vår fantastiska frukostkock på Anno, och hämta lite yoghurt. Idag känner jag mig inte alls hungrig, men jag hade också fruktansvärd magknip i stort sett hela eftermiddagen och kvällen igår. Ni vet när man blir helt svullen och ser nästintill gravid ut. Jag blir så i alla fall. Därför drar jag mig lite för att äta nu också, vill inte gärna svullna upp igen. Nu har det lagt sig, men jag har fortfarande inte lyckats baja någonting... (TMI Ida...) Blir dock svårt att hålla hungern fram till lunch. 
 
Dags att återgå till arbetsuppgifterna. Fullt hus på Anno idag.